Tárlatvezetés Aktuális Kiállításainkon / Czigány - Peschek
2017.01.07Kedves Művészetbarátok!
Szeretettel várunk mindenkit 2017. január 14-én, szombaton délután a Várfok Galériába, ahol egyik kiállító művészünk, Czigány Ákos személyes részvételével tartunk tárlatvezetést.
A vezetés első felében a galéria művészeti vezetője, Kovács Krisztina Czigány Ákossal beszélgetve járja körbe a Földek című kiállítását, majd pedig a Project Roomban Dillmann Vanda művészettörténész vezeti körbe a látogatókat Christiane Peschek Néma csendben tűntél el című tárlatán.
A tárlatvezetés időpontja: 2017. január 14, szombat, 16 óra
Kezdés helyszíne: Várfok Galéria (1012 Budapest, Várfok u. 11.)
Időtartam: 1 óra
A vezetés magyar nyelvű, előzetes bejelentkezés nem szükséges.
Czigány Ákos (1972, Budapest) a magyar kortárs fotográfiai színtér meghatározó alakja, 2014 óta a Várfok Galéria állandó művészkörének tagja. Művészetének alappilléreit a magyar konstruktivista hagyományok, a Bauhaus térélménye és a konceptualizmus szellemi háttere adják. A kiállításon a művész több sorozata kerül bemutatásra, melyek nézzenek bár az ég, a föld vagy a láthatár felé, ugyanazt a témát, az ember földi jelenlétét járják körül az építészeti lábnyomokat követve. Számos elismerésnek örvend, így többek között 2010-ben Egek – hommage à Hiroshi Sugimoto című sorozatával elnyerte a neves Lucien Hervé és Rodolf Hervé-díjat, valamint az International Photography Awards 3. díját, 2011-ben a prágai Leica Galéria FRAME011 nemzetközi fotográfia versenyének 2. díját és különdíját.
Christiane Peschek (Salzburg/A, 1984) osztrák fotográfus, művészeti tanulmányait Bécsben végezte és jelenleg is az osztrák fővárosban él és alkot. A fényképezés számára személyes, anekdotikus emlékezésének felfedezésére szolgáló eszköz, emlékképei felé utat nyitó híd. Peschek saját élményeit, érzéseit, történeteit kívülállóként vizsgálva rendezi újra azokat, hogy megteremtse képi világát, ebben a kontextusban pedig a realitás sohasem tudható, csupán gyanítható. A Várfok Project Room kiállítóterére komponált installatív fotóművészeti projektjének központi motívuma az erdő, amely – a művész saját bevallása szerint – a két szerelmes között létrejövő, konstruált emocionális tér metaforájaként értelmezhető.